Zasięg
Zasięg
redakcja
Redakcja
Ogłoszenia
Ogłoszenia
Reklama
Reklama
Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 9 sierpnia 2019**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 9 sierpnia 2019**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 9 sierpnia 2019**


wydanie piaseczynsko-ursynowskie (nr 518), 2014-02-17
Opowiedzieli o Puławskiej Bis

PIASECZNO W ubiegły piątek, podczas spotkania z mieszkańcami Piaseczna, przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opowiedzieli o przebiegu odcinka drogi S7 („Puławskiej Bis”) od węzła Okęcie do obwodnicy Grójca. Mieszkańcy zadawali pytania dotyczące ekranów dźwiękoszczelnych i rozwiązań zastosowanych w węzłach komunikacyjnych. Jednak najbardziej zainteresowani byli tym, kiedy ruszy budowa od lat wyczekiwanej trasy

GDDKiA jest obecnie na etapie opracowywania koncepcji programowej, czyli szczegółowych rozwiązań technicznych w ciągu drogi. Na razie znany jest przebieg planowanej trasy.
– Teraz mamy jeszcze możliwość wprowadzenia drobnych zmian i poprawek – wyjaśniał Paweł Jaskowski, Naczelnik Wydziału Dokumentacji GDDKiA. Chodzi o takie ułatwiające życie mieszkańcom aspekty, jak np. umiejscowienie wjazdów na posesje, które na tym etapie postępowania można jeszcze zmienić. Kolejnym krokiem po opracowaniu koncepcji programowej jest zlecenie wykonania projektu trasy. Później, po wydaniu zgody na realizację inwestycji, będą mogły rozpocząć się wykupy gruntów i budowa planowanej od kilkudziesięciu lat drogi. Mapy z koncepcją programową wskazującą przebieg ekspresówki wyłożone są już (lub lada chwila będą) w urzędach gmin Lesznowola, Piaseczno i Tarczyn.
Podobne spotkania odbyły się już lub niedługo odbędą we wszystkich sześciu gminach i dzielnicach, przez teren których będzie przebiegała trasa S7. – Ponieważ to ważna sprawa, poprosiłem o wyznaczenie jeszcze jednego spotkania w szkole w Głoskowie – poinformował mieszkańców burmistrz Zdzisław Lis. Paweł Jaskowski obiecał, że GDKKiA rozważy ten pomysł.

Trasa jak marzenie

Koncepcję programową południowego wylotu trasy S7 od strony Warszawy opracowują projektanci z firmy Jacobs Polska. Inżynier Jerzy Słabik zachęcił mieszkańców do zapoznawania się z wyłożonymi mapami, a następnie pisemnego składania wniosków i ewentualnych zastrzeżeń. – Wszystkie państwa wnioski zostaną rozpatrzone i, w miarę możliwości, uwzględnione teraz lub na dalszych etapach projektowania – obiecał, po czym opowiedział nieco o szczegółach technicznych planowanej trasy.
Południowy odcinek drogi S7 od Okęcia do Grójca ma mieć dokładnie 29 km i 400 m. Znajdzie się na nim sześć węzłów: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Drogą będzie można poruszać się z prędkością 100 km/h, ma ona mieć nośność 11,5 t. Na odcinku od Okęcia do węzła Lesznowola mają powstać dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, oddzielone pasem o szerokości 5 m. Od węzła Lesznowola do obwodnicy Grójca zostaną zbudowane dwie jezdnie po dwa pasy z 12-metrowym pasem oddzielającym, będącym rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa. Odcinek przebiegający przez gminę Piaseczno będzie miał 7,2 km długości i znajdą się na nim dwa węzły: Antoninów i Złotokłos. Projektanci opowiedzieli nieco o parametrach technicznych węzłów i połączeniach z lokalnymi drogami. Mówili też jak zostaną rozwiązane przecięcia istniejących ulic z planowaną trasą. Na przykład w ciągu ulicy Przyleśnej (Wilcza Góra, Bobrowiec) nad trasą S7 ma zostać wybudowana kładka dla pieszych, zaś pobliska ul. Żwirowa zachowa swą ciągłość i dodatkowo zyska obustronny chodnik. – Dlaczego na węźle Złotokłos droga szybkiego ruchu idzie górą? – dopytywał jeden z mieszkańców.
– Bo w sąsiedztwie tego węzła znajduje się zabudowa, a takie rozwiązanie ma na celu zminimalizowanie długości łącznic – tłumaczył Jerzy Słabik. – Inne rozwiązania są o wiele droższe.

Mieszkańcy nie ufają ekranom

Odwodnienie trasy mają stanowić rowy drogowe, na niektórych odcinkach ma powstać kanalizacja deszczowa, zostaną też zbudowane zbiorniki retencyjne i odbiorniki wód opadowych. Wzdłuż trasy ma stanąć 1300 m ekranów dźwiękoszczelnych, które będą miały wysokość 2 m lub 3 m.
– Czy ekrany nie są zbyt niskie ?
– dopytywali mieszkańcy. – Z naszych wyliczeń wynika, że wszystkie budynki znajdujące się w sąsiedztwie trasy będą dostatecznie chronione – odpowiedziała Agata Krzemińska z firmy Jacobs Polska. Istnieje też możliwość zamiany części zasłaniających widok ekranów na przezroczyste. W grę nie wchodzą natomiast oddzielające drogę od budynków, porośnięte roślinnością nasypy, które zajmują zbyt dużo miejsca. Pod piaseczyńskim odcinkiem trasy ma być aż 26 przejść dla zwierząt, głównie płazów. Podczas budowy trzeba będzie wyburzyć cztery budynki mieszkalne i 14 budynków gospodarczych, m.in. w rejonie ul. Gościniec i miejscowości Szczaki.

To kiedy w końcu powstanie ta droga?

Po prezentacji przedstawionej przez projektantów nadszedł czas na zadawanie pytań.
– Kiedy mamy szansę pojechać nową drogę? – dopytywali zgromadzeni na sali ludzie.
– Konkretny termin zależy od zapewnienia finansowania przez ministerstwo – odpowiedział Paweł Jaskowski. – Kiedy takie decyzje zapadną i jakie to będą pieniądze, tego nie wiemy. GDDKiA prowadzi prace związane z przygotowaniem tej inwestycji. Chcemy być gotowi na każdą ewentualność.
Paweł Jaskowski wyjaśnił, że jak wszystko dobrze pójdzie i znajdą się pieniądze na drogę, koncepcja programowa zostanie zakończona w 3-4 kwartale tego roku. Potem GDDKiA ogłosi przetarg na wykonanie projektu, którego rozstrzygnięcie powinno nastąpić na przełomie 2015 i 2016 roku. Wykonanie projektu zajmie około 15 miesięcy. Później zaczną się prace, które w najlepszym razie potrwają około 20 miesięcy, tak więc drogą najwcześniej będzie można pojechać na przełomie 2018 i 2019 roku. GDDKiA nie wyklucza także etapowania inwestycji i równoczesnego rozpisania przetargów na kilka odcinków S7.
Po wysłuchaniu przedstawiciela GDDKiA większość osób obecnych na sali czuła, że przedstawiony wariant jest szalenie optymistyczny, żeby nie powiedzieć utopijny. Tym bardziej, że na razie nie ma pieniędzy na budowę S7.

S7 w Lesznowoli

Spotkanie przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z mieszkańcami odbyło się również w Lesznowoli. Omówiono przebieg planowanej trasy S7 przez gminę Lesznowola (7,4 km) z węzłami Zamienie oraz Lesznowola. Planowane ekrany akustyczne w wysokości od 2 do 3,5 metra zostaną zlokalizowane na odcinku 3 kilometrów. Projekt zakłada wyburzenie 7 budynków mieszkalnych oraz 22 gospodarczych. Mieszkańcy mieli możliwość zadawania pytań oraz wypełniania formularzy z wnioskami i uwagami.

Tomasz Wojciuk

tagi:    S-7    Puławska-Bis

Komentarze
nick: olek,     2014-02-22   08:59:59
Proszę, nie nazywajmy tego odcinka wylotówką. W rzeczywistości będzie to wlotówka. I w związku z tym, przed podjęciem decyzji o budowie, należy zapytać mieszkańców Warszawy, czy mają życzenie jeździć w granicach miasta w jeszcze większych korkach.
nick: mieszkaniec Kierszka,     2014-02-28   14:19:07
Olek - czy uwaasz, że jak nie bedzie wlotówki/wylotówki po ciągu trasy S-79 to korki będa mniejsze. A może chcesz wprowadzić zakaz wiazdu do Warszawy pojazdów z rejestracją inną niż WX XXXXX??? Na poglądy takich WARSIAWIAKÓW jest dowcip: Pan Bóg spotkał Warsiawiaka i powiedział: masz trzy życzenia: Warsiawiak odoarł - oto one: 1. zamknąć drogi wokół Warszawy, 2. wybudować ścisły mur wokół Warszawy na 7 metrów, 3. zamurować wszystkie wejścia w tym murze. Cóż - Pan Bóg uczynił, jak chciał Warsiawiak. Następnie spotkał nie-Warisiawiaka i pyta: czy i Ty masz trzy życzenia??? Nie - mi wysraczy JEDNO. A jakie? - spytał Pan Bóg. Nalej Panie Boże wody do tego basenu pod sam wierzch....
nick: kkkkk7,     2014-06-24   14:25:38
nie rozumiem czemu ci "rodowici" warszawiacy nie mogą zrozumieć specyfiki miasta jako stolicy - nie wskaża mi choc jedną stolicę na świecie w której nie ma przyjezdnych - hello nie mielibyscie wyedy nic - firm, instytucji, wydarzeń kulturalnych.. taka rola stolicy i już - a skoro inni mogą zdecydować o przeprowadzce do w-wy, to w-wa moze sie przeniesc tam gdzie im sie podoba, tak żeby korków nie było i sama rdzenna ludność, nie wiem np. Nowy Sącz :)

dodaj komentarz
komentarz będzie widoczny po akceptacji przez administratora
nick:
Komentarz:

wprowadź liczbę z obrazka pomniejszoną o "jeden":         

Wydanie:
PIASECZYŃSKO-URSYNOWSKIE
· Powstaje film z udziałem biało-niebieskich
· Kulturalna karawana
· „Filia” szkoły w Lesznowoli prawie gotowa
· Konstancińskie szkoły gotowe na przyjęcie uczniów
· Dzień ze świadkami historii
· Dworek Ryxów popada w ruinę
· Wójt musi wpłacić kaucję w wysokości 100 tys. zł
· Sukcesy piaseczyńskich kolarzy
· Pamiętali o bohaterskich obrońcach stolicy
· Ogłoszono przetarg na budowę Centrum Aktywności Seniora
· Wyrok w sprawie Kwiryty wciąż nieprawomocny!
· Józef Wilkoń odznaczony przez Króla Hiszpanii
· Nowe inicjatywy młodzieżowych radnych
· Normalna niezwyczajność
· Dwie kobiety zginęły na pasach
· Czy budowa basenu w porzeczkach ma sens?
Wydanie:
PRUSZKOWSKO-GRODZISKIE
· Piękna nasza Polska cała
· Trzej królowie przybyli z darami
· Miasto wspiera walkę ze smogiem
· Domaniew z nową świetlicą
· Pamięci prezydenta Wilsona
· Co zrobić, żeby było bezpieczniej?
· Tańsze bilety dla mieszkańców
· Zainwestują w drogi, kanalizację i... Austerię
· Poznaj mieszkańców lasu
· Czytali i w dzień, i w nocy
· Trzy nowe pomosty i siłownia
· Gorączka w pogotowiu
· Najpierw bramki, potem nowe pasy
· Wiosną wystartuje budowa Akademii Legii
· Stacja i dworzec na ukończeniu
· Kilometry ulic, dwie hale, przedszkole i ratusz
Wydanie:
GRÓJECKIE
· W Dniu Chynowa bawiła się cała gmina
· Olimpijczyk z indeksem
· Lekcja samorządności
· 36 uczniów uczestniczyło w Misji Przyroda
· Marianna Czamara „Belfrem roku”
· Sceny jak z prawdziwego horroru
· Marian Woronin w Błędowie
· Próbował podpalić kościół
· Rosiewicz wyśpiewał sobie „Ciotkę szarlotkę”
· Dyrektorem to tu jestem ja!
· Grójec będzie płacić mniej
· Każde jabłko na wagę „złota”
· Maliszewski czeka na wyrok
· Spóźniony śmigus-dyngus... pomyjami
· PCM w Grójcu ogłosi upadłość?
· Truskawkom zagłada nie grozi
© 2005-2019  Kurier poludniowy    •    Wszystkie prawa zastrzeżone    •    projekt i wykonanie: iQuest