Zasięg
Zasięg
redakcja
Redakcja
Ogłoszenia
Ogłoszenia
Reklama
Reklama
Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 23 listopada 2018**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 23 listopada 2018**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 23 listopada 2018 **


wydanie piaseczynsko-ursynowskie (nr 696), 2017-11-24
Pasażerowie wystawieni do wiatru

PRAŻMÓW/GÓRA KALWARIA – Wysoki dach nad nowo powstałymi peronami na trasie z Warszawy do Okęcia Południowego nie chroni przed wiatrem, zacinającym deszczem i śniegiem – mówi nasza Czytelniczka Małgorzata Szlichcińska

Przebudowa odcinka linii radomskiej powoli dobiega końca i pasażerowie widzą coraz więcej mankamentów nowo powstałych rozwiązań. Niedawno pisaliśmy o długiej pochylni na stacji Czachówek Górny, która przy podejściu na peron zastąpiła schody.

Skazani na przeziębienia
Mieszkanka Gabryelina wskazuje kolejny – w jej ocenie – duży feler. – Niestety, przy modernizacji peronów projektant nie wziął pod uwagę warunków klimatycznych panujących w Polsce i niedogodności, na jakie narażeni się pasażerowie w związku z oczekiwaniem w deszczu, śniegu i wietrze na permanentnie opóźnione pociągi. To skazuje pasażerów na częste przeziębienia – podkreśla Małgorzata Szlichcińska.
Czytelniczka przypomina, że na stacji Czachówek Południowy przed rozpoczęciem jej przebudowy istniał nieduży budynek dworcowy z kasą oraz ogrzewaną poczekalnią. Po jego wyburzeniu osobom oczekującym na przyjazd pociągu nie dano nic w zamian. – Perony w Czachówku Południowym znajdują się na otwartej przestrzeni. Wysoki dach nie chroni pasażerów przed zacinającym deszczem czy śniegiem – mówi pani Małgorzata. – Bardzo często na tej trasie zdarzają się awarie i opóźnienia, a pasażerowie muszą czekać na pociągi nieraz i kilkadziesiąt minut w zacinającym deszczu i wietrze, a niedługo także śniegu, od których wysokie i długie zadaszenia w żaden sposób nie osłaniają i nie chronią – podkreśla. Zdaniem mieszkanki Gabryelina „w zasadzie trudno stwierdzić jaką wybudowane zadaszenia pełnią rolę, bo żadnej funkcji użytkowej nie posiadają, nie stanowią również elementu zdobniczego”.
Wątpliwości mieszkanki budzi również konstrukcja daszku nad schodami w przejściu podziemnym (które wybudowano przy okazji modernizacji). – Brak stałych osłon bocznych powoduje, że deszcz i śnieg zalegają na schodach, co powoduje, że w korytarzu powstają kałuże, a zimą na schodach będzie gromadził się śnieg i lód – przestrzega.

PLK: Zwiększyliśmy komfort
Małgorzata Szlichcińska wystąpiła z pismem do inwestora, czyli PKP Polskich Linii Kolejowych SA z prośbą o ustawienie na peronach dodatkowych wiat, które osłaniałyby oczekujących na pociągi przed wiatrem i zacinającymi opadami. PKP PLK odpowiedziało jej... nie na temat, pisząc m.in. o monitoringu, którym będą objęte perony i przejście podziemne. Jedyne zdanie, które odnosi się do prośby pasażerki brzmi: „Projekt budowlany, a tym samym pozwolenie na budowę nie przewiduje budowy wiat wskazanych w Pani wystąpieniu”.
– Czy to oznacza, że nie można dostawić ich dodatkowo? – zapytaliśmy Karola Jakubowskiego z zespołu prasowego PKP PLK.
– Obecnie nie przewidujemy wymiany wiat na zmodernizowanych peronach – odparł. – Wiaty na stacji Czachówek Południowy to konstrukcje, które sprawdzają się na wielu innych stacjach w Polsce, osłaniają przed słońcem i deszczem. Projekt przebudowy stacji zakładał wymianę starych konstrukcji i zastąpienie ich nowymi, bardziej funkcjonalnymi. Całość przeprowadzonych prac w tym miejscu zwiększa komfort podróżowania i dostępność do kolei m.in. dla osób niepełnosprawnych – przekonuje rzecznik.
– Mam wrażenie, że projektowanie peronów powierzono komuś, kto nie zna problemów, z jakimi muszą borykać się codziennie pasażerowie pociągów podmiejskich – komentuje pani Małgorzata.
Piotr Chmielewski


Komentarze
nick: Z22,     2017-11-24   20:35:30
wystarczy ścianka z pleksi między dwoma słupkami - koszt 200zł !
nick: Takie czasy,     2017-11-26   10:12:10
Tak samo jest na modernizowanym właśnie odcinku od Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. W Grodzisku zadaszenie zlikwidowano (przy okazji modernizacji LK1), na pozostałych peonach zadaszenie nie będzie rozbudowywane. Z linii korzystają miliony pasażerów rocznie.

dodaj komentarz
komentarz będzie widoczny po akceptacji przez administratora
nick:
Komentarz:

wprowadź liczbę z obrazka pomniejszoną o "jeden":         

Wydanie:
PIASECZYŃSKO-URSYNOWSKIE
· Znów tli się protest w Łubnej i okolicy
· Osiedle płotem przedzielone
· Mają dość dziur w drogach
· Z wózkami przez bramę? Zrobią podjazd
· Pogorzelcy potrzebują jeszcze pieca
· Słup niezgody
· Powstała hala magazynowa. Mieszkańcy kreślą czarne scenariusze
· Spóźnieni zgodnie z rozkładem
· Inwalidka? Na koniec kolejki!
· Sąsiedzi spalarni zwierząt narzekają na fetor
· Gmina gospodarzy? To niech kosi!
· Przepełnione pociągi i korki na przejeździe
· Michałek już po operacji
· Wzięta w betonowe kleszcze
· Matka: Czujemy się jak żebracy
· „Bezpieczna nawierzchnia” rani dzieci
Wydanie:
PRUSZKOWSKO-GRODZISKIE
· Odra nie odpuszcza
· Wolą dmuchać na zimne
· Miej serce dla swojego serca
· Niebezpieczny park Potulickich?
· Rodzice drżą o to, co będzie, gdy ich zabraknie
· Awantura na Wesołej
· Swoje obawy i nadzieje wyrażą w referendum
· Plaga fałszywych policjantów
· Kobiety o kobietach, które trzeba przypomnieć
· Zamiast marnować, poczęstuj innych
· Mieszkańcy przegrywają z wodą
· Nie chcą przedszkola na osiedlu
· Sąsiedztwo jak za karę
· Kultura jazdy a rondo Królewska
· Błyskawiczna pomoc
· Pogorzelcy potrzebują pomocy
Wydanie:
GRÓJECKIE
· Biegi papieskie
· Gimnazjalistki czytają przedszkolakom
· Medale za długoletnie pożycie małżeńskie
· Aktywizacja seniorów – wspólna sprawa
· Oni już pracują... na własne konto
· Igor Hupało Animatorem Roku
· Lekcja wf-u z Anną Lewandowską
· Przedszkolaki na wielkiej scenie
· Młodzi duchem i spragnieni wiedzy
· Pod wpływem...
· Grójecka młodzież gościła w Niemczech
· Świat bez kobiet byłby jak ogród bez kwiatów
· Szkoła Dialogu
· Jak zaktywizować seniorów?
· Lekcja samorządności
· Odnowiony kościół
© 2005-2018  Kurier poludniowy    •    Wszystkie prawa zastrzeżone    •    projekt i wykonanie: iQuest