wydanie piaseczynsko-ursynowskie (nr 708), 2018-03-02
Inwestycja kolejowa niemal na ukończeniu
PIASECZNO/POWIAT Choć inwestycja PKP PLK porządnie dała się mieszkańcom we znaki, wszystko wskazuje na to, że wreszcie zmierza ona do szczęśliwego zakończenia. Do wybudowania został w zasadzie tylko wiadukt w ulicy Karczunkowskiej przy stacji Jeziorki, który powinien zostać oddany do użytku pod koniec tego roku
W Jeziorkach trwa obecnie budowa nowego wiaduktu drogowego nad linią kolejową. - Stoją już jego filary i przyczółki – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. - Mimo niesprzyjającej aury cały czas trwają prace, w tym zbrojeniowe. Utrzymywane jest dobre tempo robót.
Wiadukt w Alei Kalin ciągle w zawieszeniu
O inwestycji PKP w Alei Kalin można by napisać książkę. Wiadukt został oddany do użytku z dużym opóźnieniem, a w zasadzie... do tej pory nie powinien być użytkowany, bo PKP PLK nie zgromadziło jeszcze wszystkich niezbędnych pozwoleń. Okazuje się, że dopiero niedawno zostały złożone dokumenty uzupełniające do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. - Czekamy na kontrolę obiektu – zdradza Karol Jakubowski.
W ostatnim czasie wielu kierowców skarży się na zatory, tworzące się w rejonie przebudowanych przejazdów kolejowych. Problem dotyczy głównie Nowej Iwicznej, gdzie pojawiły się nowe rogatki. Kolejarze tłumaczą, że zainstalowanie rogatek spowodowało poprawę bezpieczeństwa i było absolutną koniecznością. Tłumaczą też, że rogatki opuszczane są przed przejazdem pociągu najpóźniej jak to możliwe i podnoszone jak najszybciej, zgodnie z obowiązującymi zasadami. Podobna sytuacja jest w Starej Iwicznej.
Co z tymi windami?
Cały czas nie skończona jest także kładka przez tory przy dworcu PKP w Piasecznie. Podróżni nadal nie mogą korzystać z wind. - Ich uruchomienie planowane jest po uzupełnieniu przez wykonawcę dokumentów w nadzorze budowlanym i po przeprowadzeniu kontroli – wyjaśnia Karol Jakubowski. - Mobilizujemy wykonawcę do jak najszybszego uzupełnienia tych dokumentów.
Prace cały czas trwają także w przejściu podziemnym na stacji Czachówek Południowy. W marcu, kiedy będą bardziej sprzyjające temperatury, roboty mają zostać dokończone. Głównie chodzi tu o wykonanie odwodnienia przejścia, które zaraz potem ma zostać oddane do użytku.
Od 4 kwietnia planowane są także prace przy wzmocnieniu skarpy za wiaduktem w rejonie ulicy Sienkiewicza w Piasecznie. Roboty potrwają około 10 dni. Z kolei od 16 do 30 kwietnia między Czachówkiem a Piasecznem będą wykonywane roboty związane z dokończeniem przebudowy sieci trakcyjnej. Wszystkie zadania zostały już wpisane w rozkłady jazdy pociągów. W tym czasie na odcinku między Czachówkiem a Piasecznem pociągi będą kursowały po jednym torze.
Tomasz Wojciuk