Zasięg
Zasięg
redakcja
Redakcja
Ogłoszenia
Ogłoszenia
Reklama
Reklama
Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 24 marca 2023**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 24 marca 2023**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 24 marca 2023**


wydanie pruszkowsko-grodziskie (nr 492), 2013-07-15
Warszawą podbili Lwów

NADARZYN Andrzej i Marcin Szałańscy wystartowali w Rajdzie Leopolis we Lwowie, gdzie jadąc Warszawą z 1958 roku odnieśli ogromny sukces. Wygrali wyścig w grupie aut niesportowych. Ich Warszawa zajęła też drugie miejsce w konkursie elegancji

Przygotowanie Warszawy M-20 do startu w tak prestiżowej imprezie trwało kilka miesięcy. - Wcześniej zadeklarowałem, że ruszę do Lwowa pod warunkiem, że pomyślnie ukończę rajd nekielski – opowiada Andrzej Szałański z Rozalina. - W Nekli zdobyłem puchar Prezesa Europejskiego Rajdu Syren i Warszaw, a także puchar Konsula RP za najstarszy pojazd uczestniczący w rajdzie. Ponadto po pokonaniu trasy rajdu stan techniczny mojego pojazdu był bardzo dobry.

Wyścig z ograniczeniami prędkości

FIVA Międzynarodowa Federacja Aut Zabytkowych i FIA Międzynarodowa Federacja Samochodowa podzieliły uczestników na siedem grup, „A”- samochody sportowe, wyprodukowane do 1946 roku, „B” - samochody niesportowe, wyprodukowane do 1946 roku, „ C ” – samochody nie sportowe, wyprodukowane po 1946 roku, „D” samochody sportowe , wyprodukowane po 1946 roku, „E” - zaporożec ZAZ 965, „F” – wyścig wolny i „G” – motocykle. Warszawa M-20 znalazła się w grupie „C”.
– Słowo „wyścig” należy wyjaśnić, bowiem organizatorzy na pętli lwowskich ulic o długości 15,205 km ustawili znaki zakazujące przekraczania określonej prędkości, dopuszczając na poziomym odcinku ulic prędkość 40 km/h – zastrzega Andrzej Szałański. - Pod strome wzniesienie pozwolili nam jechać 50 km/h, zaś zjazd w dół możliwy był przy 30 km/h. Co więcej organizatorzy do każdego pojazdu zamontowali radiometryczny nadajnik GPS, skonfigurowany z komputerem. Za pomocą tej nowoczesnej elektroniki sędziowie mieli dokładną, udokumentowaną informację o prędkości każdego pojazdu. Zasada była prosta, kto przekroczy dozwoloną prędkość o 10 km/h ten jest zdyskwalifikowany. Wygra ten, który wykona przejazd uzyskując najbliższy czas, wynikający z prędkości na znakach drogowych. Dla jadących w wyścigu „C” czas ten został określony na 1400 sekund.

Warszawa z podwójnym podium

W tym specyficznym rajdzie nie szybkość dawała zatem zwycięstwo, a precyzja i dokładność przejazdu.
- Po starcie, za zakrętem okazało się, że wszyscy ostro pognali do przodu, a my jedziemy na samym końcu – opowiada właściciel zabytkowego auta. - W zasięgu naszego wzroku była ukraińska Pobieda. Po jakimś czasie od dotarcia na metę podszedł do nas organizator i poprosił o wjazd na specjalnie przygotowane podium.
Wspólna kontrola prędkości przez ojca pilota z kierującym Warszawą synem Marcinem przyniosła efekt w postaci pierwszego miejsca w grupie C. Za nimi uplasował się czerwony Saab z Rzeszowa i ukraińska czarna Wołga GAZ-21 z jeleniem na masce.
– Już będąc w Polsce, w okolicach Białobrzegów dowiedzieliśmy się, że zdobyliśmy też drugie miejsce w konkursie elegancji, a puchar będzie do odebrania w Lublinie. Do Lwowa i z powrotem przejechaliśmy bezawaryjnie trasę o długości 915 km, spalając 10,3 litra benzyny na 100 km i jadąc z prędkością 78 km/h. Podróż tę i sam pobyt we Lwowie na pewno długo jeszcze będziemy wspominać – przyznają Andrzej i Marcin Szałańscy.
Anna Żuber

tagi:    RAJD    AUTA ZABYTKOWE

Brak komentarzy

dodaj komentarz
komentarz będzie widoczny po akceptacji przez administratora
nick:
Komentarz:

wprowadź liczbę z obrazka pomniejszoną o "jeden":         

Wydanie:
PIASECZYŃSKO-URSYNOWSKIE
· Wkrótce ruszą wypłaty dotacji dla mieszkańców
· Utopili Marzannę. Ale to nie koniec...
· Ruszyła akcja ekologiczna
· Prom zacznie pływać w kwietniu
· Koniec miejsc na cmentarzu
· Problemy z L39
· Dramat na przejazdach
· Obwodnicy nie ma i... raczej prędko nie będzie
· Strażacy z OSP otrzymali kolejny sprzęt
· Chodziło o bezpieczeństwo
· Koncert charytatywny! Pomoc dla dziewczynki
· Otwarto nową kawiarenkę dla seniorów
· Mieszkanka: gmina chce mnie eksmitować z zajmowanego lokalu
· Pierwszy przejazd SKM-ką
· Kiedy przy szkole powstanie w końcu porządny parking?
· Coraz bliżej nowej jednostki straży pożarnej
Wydanie:
PRUSZKOWSKO-GRODZISKIE
· Strefa ciszy na basenie
· Szukając kompromisu, czyli rzecz o Paszkowiance 2
· Huczne powitanie wiosny
· Wypadł z drogi i koziołkował
· Przebudowa placu zabaw „Wróbelka Elemelka”
· Nie rozbiorą domu Magdaleny Abakanowicz
· Otwarto powiększony ZOL
· Ruszyła budowa odwiertu termalnego
· Od 20 marca PKP PLK odwoła 10 pociągów KM i skrócenie relacji 8
· Rusza rekrutacja do najlepszej szkoły podstawowej w Grodzisku Mazowieckim
· Zbudowali drugi tor dla WKD
· Trwa dochodzenie w sprawie wypadku w Dawidach Bankowych
· Zbliża się Bieg Raszyński
· Sceny jak z filmu- pościg, alkohol, narkotyki
· Szpital tworkowski zyskał nowy oddział
· I Gala Sportu zakończona sukcesem
Wydanie:
OTWOCKIE
· Walbachowski jarmark wielkanocny
· Remont Warszawskiej i objazdy
· Prom zacznie pływać w kwietniu
· Nie chcą mieszkać w mieście
· Święto organizacji pozarządowych w powiecie otwockim!
· Wiosenne porządki na placu zabaw
· Dziś kontrole na DK50!
· Włodarze powinni rozwiązywać problemy
· Czy Osieck i Kołbiel zostaną miastami?
· Frankówka znów zatętni życiem
· PZPN zbuduje ośrodek treningowy w Otwocku?
· Zimowe ściganie na poważnie
· POSZUKIWANIA OPIEKUŃCZE 17-LETNIEGO BARTOSZA
· Liczyła się każda sekunda. Policjanci uratowali kobietę z pożaru
· Od marca ruszy nowa linia autobusowa!
· Uwaga kierowcy! Objazdy!
© 2005-2023  Kurier poludniowy    •    Wszystkie prawa zastrzeżone    •    projekt i wykonanie: iQuest