wydanie pruszkowsko-grodziskie (nr 745), 2018-12-07
S8 od Paszkowa do Przeszkody już szersza
NADARZYN/ŻABIA WOLA Od soboty można korzystać z obydwu jezdni 13-kilometrowego odcinka przebudowanej szosy S8. Jest szansa, że kolejny – liczący 8,4 km fragment trasy będzie gotowy jeszcze w grudniu
Drogowcy usunęli większość utrudnień na budowanej ekspresówce. Od węzła Paszków po granicę gminy Żabia Wola wprowadzono nową organizację ruchu. Już można korzystać z węzłów Siestrzeń i Młochów, a na węźle Nadarzyn uruchomiono póki co jedynie zjazd w kierunku Wólki Kosowskiej (w prawo jadąc z Wrocławia). – Wykonawca szacuje, że węzeł Nadarzyn będzie w pełni przejezdny wiosną przyszłego roku – informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak podaje GDDKiA, na pozostałym odcinku przebudowywanego fragmentu S8 (z Przeszkody do Radziejowic, 8,4 km) ruch odbywa się po jednej jezdni. Na drugiej trwają aktualnie prace związane z układaniem betonowej nawierzchni i jeśli temperatura będzie temu sprzyjała, również ta jezdnia w tym roku zostanie otwarta dla kierowców. – Udostępnienie trasy głównej nie oznacza zakończenia inwestycji. Wykonawcy, zgodnie z zawartymi kontraktami będą realizować roboty poza trasą główną, m.in. układać nawierzchnię chodników i ścieżek rowerowych, budować drogi lokalne i docelowe zjazdy do nieruchomości oraz przygotowywać tereny zielone w otoczeniu dróg – wyjaśnia Małgorzata Tarnowska.
Zgodnie z planami, ostateczny termin zakończenia robót na odcinku z Radziejowic do Przeszkody ma nastąpić w lipcu przyszłego roku. Natomiast, jeśli chodzi o odcinek z Paszkowa do Przeszkody – w sierpniu przyszłego roku, mimo że ten kontrakt był podpisany dużo wcześniej. – Wydłużyliśmy czas ukończenia tej inwestycji ze względu na pozostałości cmentarza w Nadarzynie odkrytego podczas prac. Na ich przebadanie archeolodzy potrzebowali blisko 7 miesięcy – wyjaśnia Małgorzata Tarnowska.
W sumie modernizacja liczącego łącznie 21,5 km odcinka trasy ekspresowej z Warszawy do Wrocławia pochłonie ponad 740 mln zł.
PC